Vertrouwen is nooit uit de mode

Perspectief - In meer dan 150 jaar groeide Kleding Sodermans uit tot een begrip in de Hasseltse binnenstad. Op dit moment is deze topzaak bezig aan een compleet nieuw hoofdstuk in haar verhaal, op een nieuwe locatie, in een nieuw pand. Mét de steun van huisbank Delta Lloyd Bank.

Kleding Sodermans was ruim een eeuw lang gevestigd op de Fruitmarkt in Hasselt, in de schaduw van de Sint-Quintinuskathedraal. Modebewuste Hasselaren vonden moeiteloos de weg naar de winkel. Begin dit jaar werd de oversteek gemaakt naar de Kempische Kaai, waar het Albertkanaal de Hasseltse Ring kruist. De nieuwe winkel combineert een verfijnde, luxueuze uitstraling met moderne accenten. De gevoerde merken, het merendeel Italiaans, onderstrepen de drang naar kwaliteit.

“Het was eigenlijk een familiekwestie die de verhuis in gang zette”, vertelt Robby Beeken. “Ik was wel zaakvoerder van de winkel, maar het eigenaarschap was een ingewikkeld kluwen met veel familieleden die allemaal een vinger in de pap wilden. Voor mij vormde dat een rem op de groeimogelijkheden. Bovendien was ik geen eigenaar van het pand en moest ik elke maand een flinke huursom op tafel leggen. Als ik eerlijk mag zijn; de laatste jaren was ik daardoor een beetje de drive verloren. Daarom besloot ik op zoek te gaan naar iets dat helemaal van mij was. Mijn eigen zaak voelt voor mij aan als een nieuwe start, een soort wedergeboorte (lacht).”

"Mijn relatie met de bank is zoals die met mijn klanten: vertrouwen primeert"



In eerste instantie wilde Beeken opnieuw een winkel huren in de binnenstad. Een goed gesprek met huisbank Delta Lloyd Bank deed hem echter van idee veranderen. “Mijn adviseur en ik hebben samen de cijfers overlopen en hij heeft me doen inzien dat kopen een betere oplossing was. Voor zulke zaken heb ik vertrouwen in het advies van mijn bank.”

Beeken vergelijkt zijn relatie met Delta Lloyd Bank met de relatie die hij heeft met zijn klanten: vertrouwen en gemoedelijkheid komen op de eerste plaats. “Ik kwam terecht bij Delta Lloyd Bank in 2002, nadat mijn toenmalige bank – een van de grootbanken – mijn beleggingsportefeuille totaal de mist in liet gaan. Ik was zo boos dat ik mijn biezen gepakt heb. Ik heb nog een gesprek gehad met een andere kleinere bank, maar daar stelde men zo’n hoge eisen en werd ik op zo’n hautaine manier behandeld dat het bij die ene keer gebleven is (lacht). Bij Delta Lloyd Bank voelde ik echter meteen dat het goed zat. En dat vertrouwen werd nooit beschaamd. Zij kennen mijn zaak van binnen en van buiten. De financiering van deze winkel is uiteraard ook via hen gegaan.”

In deze tijden van internetshoppen en snelle kicks gooit Sodermans het duidelijk over een andere boeg. De winkel is de laatste tijd meer aanwezig op internet en op social media, maar Beeken ziet de Zalando’s van deze wereld niet als concurrenten. “Met alle respect, maar wij zitten toch op een ander niveau. Je kunt hier op je gemak passen, een koffie drinken, de stoffen aanraken ... Zolang dat niet lukt op een computer, hoeven we niets te vrezen.”

Meest Recente Posts

PER E-MAIL

Inschrijven Nieuwsbrief

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief per mail en ontvang als eerste ons laatste nieuws en actuele tips.

In de kijker

Contacteer ons

Wij werken op afspraak

Wij werken enkel op afspraak om u correct te leren kennen en u zo een persoonlijke en financiële begeleiding op maat te kunnen geven. 
Bel of mail ons om uw afspraak in te plannen.